reklama

Deti - naša budúcnosť

Nie je to tak dávno, čo som sám bol dieťaťom, možno moje správanie aj teraz tomu občas nasvedčuje :-) Teraz pri svojich malých sesterniciach Nike (5) a Mate (2) mám možnosť vidieť vývin človeka od narodenia až po školský vek (zatiaľ). Nejeden krát sa mi vynoria moje spomienky z detstva a hovorím si: Koho mi to len pripomínajú ?!! Odpoveď nie je taká ťažká. Túto otázku si kladiem hlavne pri ich zbojstvách a výmysloch. Pod heslom Deti sú naša budúcnosť som sa rozhodol urobiť taký miniprieskum ich jedného dňa, ktorý som s nimi strávil a snažil sa pochopiť ich konanie a popritom oživil svoje útle spomienky. Názov článku teda ani príliš nesúvisí priamo s obsahom, no aj tieto moje deti sú v dnešnej dobe zasa o nejaký ten krok vpredu, sú všímavé- nič im neunikne a nejeden krát prekvapia. Takto som aspoň videl čo všetko sme si museli preskákať aby sme sa posunuli (teda do budúcnosti :-)).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

07:00 Džavotanie z vedľajšej izby - neklamný znak toho, že najmenší člen rodiny rozhodol o tom, že spať sa už nebude.

07:02 Tetin výkrik po zrážke jej nosa s Matinou dlaňou. Následná hádka so sestrou, ktorá sa chcela ešte vyspať.

07:05 Nika trucuje a odmieta vstať. Maťa ma pozdravila oznamom, že chce cikať (za pár dní si zvykla na mňa a odmietala, aby ju dával cikať niekto okrem mňa a mamy).

07:30 Nikolka prichádza do obývačky a sleduje tradičné víkendové rozprávky.

07:40 Obe sa rozhodli, že raňajkovať dnes nebudú. Nemajú však na výber.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

08:30 Konečne si sadli ku stolu a spoločne sa začali raňajkovať. Nika odmietala kôrku z chleba, samozrejme, aj Maťa. O chvíľu na to Maťa vyjedla celú šunku, veď sa dá zjesť aj bez chleba :-).

09:10 Nikolka nemôže dopozerať svoj televízny program, Mate sa zapáčil diaľkový ovládač.

09:40 Maťa nám robí kávičku na "svojej rýchlovarnej kanvici" a usádza nás v detskej izbe. Má radosť.

10:00 Nikolka dostáva záchvat (laringitída !!!), musia s ňou ihneď utekať do nemocnice kvôli inhalovaniu.

10:10 Maťa chce odísť so sestrou, ale keď vidí situáciu uznáva, že zostane so mnou doma a počká na príchod babičky.

10:15 Začína sa okamžite venovať babke, ktorá práve prichádza a spoločne sedíme v kuchyni popri varení.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

11:30 Návrat rodičov, teta si balí veci, zostáva s Nikou na 2 dni v nemocnici na pozorovanie. Nika medzitým po upokojení dýchania v sanitke pri prevoze z polikliniky do nemocnice má starosť, čo bude Maťa bez nej robiť a páči sa jej, že húkačka na sanitke je pustená vďaka nej. Nastáva lúčenie Maťky s maminou, ktorá situáciu nesie ťažko, ale verí že Maťa to vydrží bez maminy.

12:30 Návrat strýka, ktorý nám nesie pozdravy od Niky, ktorá už behala po chodbách nemocnice a zisťovala, kedy môže ísť domov za Maťkou.

13:00 Stavil sa na krátku návštevu tetin brat s priateľkou, ktorej ma slávnostne Maťa predstavila, je rada, že má veľa ľudí okolo seba.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

13:30 Maťa, na náš údiv, dobrovoľne odchádza spať. 

15:00 Maťa sa práve prebrala zo sladkého spánku. Na zemi. Prichádza utišovanie krátkeho plaču, ktorý prerastá do skuvňania a trucovania, keďže sme si dovolili ju nechať v spánku spadnúť :-$.

15:30 Naďalej si vynucuje pozornosť svojím trucovaním a odháňaním rúk iných.

16:00 Príchod mojich rodičov mení situáciu, mama ju privítala kindervajcom v dlani (Matina slabosť).

16:20 Na predchádzajúci zážitok už zabudla a je vysmiata ako slniečko. Správa sa ako správna hostiteľka a naplno venuje ostatným a ponúka im "svoju kávu a pod."

16:30 Pekne sa vycikala, no svoj červený "puntík" si pokazila záľubou vylievať si bublifuk na čelo namiesto umývania si rúk.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

16:50 Návšteva Niky v nemocnici, ktorá už rozpráva bez zachrípnutia a chce ísť domov.

17:15 Nastáva dlhé lúčenie medzi sestrami, ktoré sa tuho objímajú a nechcú sa od seba odtrhnúť. Napokon si však obe s veselou náladou zamávali na rozlúčku.

18:00 Lúčenie so mnou. Maťa je sklamaná, že zostáva doma sama so svojím tatinom, ale už sa teší na Niku.

20:00 Pred pokojným zaspaním, ktoré chvalabohu aj nastalo si Maťa musela prostredníctvom strýkovho mobilu vybaviť zopár telefonátov, Nike do nemocnice a mne, v ktorých obom oznámila ako nás má rada a ako chce aby sme za ňou prišli.

Po tomto vyčerpávajúcom dni a premýšľaní som si uvedomil aká dôležitá a zodpovedná je starosť o dieťa a že sa im treba venovať 24 hodín denne aj keď sú v mnohých veciach spomínané osôbky už samostatné. Treba im venovať všetok čas a lásku, aby sme s čistým svedomím (a najmä ich rodičia) mohli povedať: "Tieto krásne a šikovné deti sú naša budúcnosť!"

Toto bol len jeden strávený deň s nimi, ktorý som sledoval takýmto spôsobom. Bolo ich už veľa a vždy je to inakšie a nikdy neviem, čím ma malé dámy prekvapia, či už milo alebo nemilo. Ale jednoznačne môžem povedať, že som hrdý na svoje malé sesterničky aké sú šikovné a ako držia v takomto útlom veku dohromady, čo sa nie vždy malým súrodencom darí a že im nerobí problém šíriť lásku a radosť aj ostaným okolo.

Michal Zámečník

Michal Zámečník

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Väčšinou považovaný za slušného dobráka, ktorý to sem-tam preženie (resp. nedoženie) s odhadnutím seba a situácie. Verím v Boha a nehanbím sa za to, naopak, bez Boha by som nefrčal. Dôležité je, že keď spadnem s "bicykla", chcem hneď nastúpiť a došlapať. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu